Montag, Dezember 5, 2022

Final Fantasy XVI verzögert sich um ein halbes Jahr

Square Enix hat bekannt gegeben, dass sich die Entwicklung von Final Fantasy XVI um fast ein halbes Jahr verzögern wird. Dies bestätigte auch der Spieleproduzent, Naoki Yoshida.

Die Entwicklung von Final Fantasy XVI verzögert sich um fast ein halbes Jahr. Als Grund für die Verzögerung werden anhaltende Entwicklungsprobleme mit der Pandemie COVID 19 genannt, die sie dazu zwingen, die aktive Entwicklung um fast ein halbes Jahr zu verschieben. Die nächste große Enthüllung des Spiels ist für das Frühjahr 2022 geplant.

Final Fantasy XVI wurde vor etwas mehr als einem Jahr, im September 2020, für PS5 angekündigt, und obwohl es sich Berichten zufolge bereits früher in der Entwicklung befand, stellten die Mitarbeiter hinter der Enthüllung sicher, dass Gameplay enthalten war. Gerüchte behaupteten auch, dass das Spiel „früher kommt, als die Leute denken“, aber es scheint, dass wir jetzt bis 2023 warten müssen.

Die komplette Nachricht von Yoshida:

A MESSAGE FROM THE PRODUCER

Greetings everyone.

When last we spoke, I promised I would have more information on FINAL FANTASY XVI sometime later in 2021. However, I regret to inform you that I will be unable to keep that promise as complications stemming from the ongoing COVID-19 pandemic have delayed the game’s development by almost a half year.

As the latest addition to the FINAL FANTASY series being developed for the PlayStation 5, FINAL FANTASY XVI has amassed a sizeable team composed of talented creators from around the world. However, in an effort to offset the effects of COVID-19, we’ve had to decentralize that workforce by permitting staff to tackle their assignments from home. This has unfortunately hampered communication from the Tokyo office, which, in turn, has led to delays in—or in extreme cases, cancellations of—asset deliveries from our outsource partners.

That said, we have spent much of 2021 addressing this issue, and hope to see its impact to a minimum by the new year, allowing us to better focus on the tasks at hand: increasing graphic resource quality, refining combat mechanics, fleshing out individual battles, putting the finishing touches on cutscenes, and conducting overall graphical optimization. Our primary goal now is to be as hands on with the game as possible in order to see it fully polished.

So that leaves us with the question, when can we expect the next round of information? Well, I am happy to announce the current plan is to conduct our next big reveal in spring of 2022 as we seek to build excitement leading up to the game’s eventual release.

I deeply apologize to all those who have been looking forward to learning more about FINAL FANTASY XVI, and thank you for your continued patience while we focus our combined efforts on development.

FINAL FANTASY XVI Producer
Naoki Yoshida

AKTUELL

Beliebt

Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest
0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments